lördag 28 maj 2011

Klantskalle!

Igår gick jag ner till fredagspuben bara för att säga hej och se när alla var på pickalurven ;) Självklart övertalar de mig att stanna och efter ett glas vin blev det två. Varför kan jag aldrig säga nej?! Jag blir galen på mig själv. När jag skulle cykla hem så fungerade inte bromsarna, så jag faller av och skrapar upp ena handen, samt får två revor på höger kind. AJ, AJ, AJ! Dessutom är jag så trött när jag kommer hem så jag glömmer ställa klockan. Jobbet ringer och säger att jag är sen (pinsamt värre, jag som aldrig försovit mig tidigare) så jag hoppar i kläderna och cyklar (med en cykel som ser ut som hej-kom-och-hjälp-mig) så fort jag kan till jobbet.

Vad har jag lärt mig efter detta?
  1.  Drick ALDRIG om du ska jobba dagen efter
  2.  Våga säga NEJ
  3. Laga cykeln eller köp en NY (+ köp hjälm)
  4. Att ALLTID ställa alarmklockan så jag inte kommer sent igen

Jag tyckte det var sååå pinsamt att komma sent. Detta ska jag ALDRIG göra om! ALDRIG... Nu är jag helt slut efter att ha jobbat dubbelt och i morgon ska jag jobba från 7 till 21.30 (kommer en timme innan så jag gottgör förseningen från idag). Ikväll ska jag gå och lägga mig tidig, men först ska jag ringa och gratta min fina Pia som fyller 24 år idag. GRATTIS! Längtar tills på måndag då vi ska till Gården för en bit mat. Tror faktiskt jag ska vara duktig och dricka vatten då. 

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar