söndag 17 juli 2011

Mitt "nya" liv

Jag har bestämt mig. Nu ska jag ta tag i mig själv och verkligen börja leva efter vissa principer. Vid nästa löning är det jag som går och köper mig ett friskis & svettis kort, börjar träna minst 1 gång i veckan (helst två-tre) och försöker få in detta som rutin i vardagen. Varför har man inte tagit sig i kragen innan man börjar må dåligt över sin kropp? Varför ska det vara så förbaskat svårt? Nu tar jag saken i egna händer och ska (i varje fall försöka) leva ett sundare liv. Mindre alkohol och mindre onyttigheter. Mitt nya liv stavas; h ä l s a & v ä l m å e n d e.

Jag ska självklart inte välja bort det som jag verkligen vill ha, men jag vill ha en mer hälsosam levnadsstil och kunna tacka nej till vissa saker. Mitt mål är att bli mer fast i kroppen, bli piggare, starkare och sund som människa. 

Ett steg i taget - Ett långsiktigt mål.
Jag vill inte bara vara nöjd vid nästa badsäsong, jag vill kunna känna mig trygg i mig själv när som helst, vid alla tillfällen. Jag ska sätta delmål under tidens gång som jag kommer att följa för att göra det hela lättare, annars är det lätt att motivationen försvinner. Mitt första delmål blir helt enkelt att verkligen köpa ett gymkort och gå på minst 1 pass i veckan, till en början. Fortsätta cykla/gå/jogga till jobbet och försöka äta mer nyttigt.

Jag skriver detta i bloggen så jag kan gå tillbaka och se så jag verkligen har klarat mina delmål. Hoppas du följer med mig och triggas av att också börja träna och bli mer hälsosam som person. Om vi är fler som motiverar varandra så är det lättare att komma vidare.

Fortsättning följer när jag når mitt första delmål ;)
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar