tisdag 26 juli 2011

Rivstart

Jag har verkligen tagit mitt "nya" liv på allvar nu. Jag har anlitat en personlig tränare som ska lägga upp ett kost- och träningsschema till mig under 6 veckor! Det var därför jag skrev upp vad jag åt tre dagar i rad förut. Förhoppningsvis kan jag börja med det schemat redan i början av nästa vecka. 

Jag har även läst en massa om GI och det verkar vara ett bra sätt att gå ner några extra kilon, men främst verkar det vara en bra metod för att äta gott OCH nyttigt. En ny livsstil helt enkelt. Jag ska prova det s.k "rivstart" då man under 1-2 veckor ska undvika kolhydrater och socker. Det kommer nog vara svårt i början, men jag som ändå inte äter så mycket godis, chips, läsk osv kommer nog kunna följa "rivstarten" rätt bra när jag väl kommit in i det. 

Det som kommer bli svårast är nog att inte få äta potatis (det som är så gott) och att inte dricka så mycket alkohol. Öl är strikt förbjudet! Jag vet att jag kommer gå på en kräftskiva i Augusti månad. Då kommer jag säkert dricka, men målet under den kvällen/natten blir att äta enligt GI, inte dricka öl och om jag nu dricker ska det vara i måttliga mängder. För man kan ju faktiskt ha roligt utan alkohol också!

Nu ska jag snart cykla iväg till mitt första träningspass på Friskis. Idag blir det medeljympa i 55 minuter. Önska mig lycka till!

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar