torsdag 25 augusti 2011

Deal or no deal?

Nu har jag varit på möte tillsammans med vår förvaltare här i området.
Köken som vi var och tittade på var riktigt fräscha, så jag är nästan helt säker på att vi ska renovera till ett sådant här hemma. När jag tittade runt så såg jag att man även kunde få nytt golv i hallen och i sovrummet för 5:-/m2 (per månad), så nu ska vi även ta oss en funderare på det.

Själva bygget skulle endast ta 2 veckor (jag som trodde det skulle ta 8 veckor, men det visade sig att leveransen på allt skulle ta 6 veckor bara det). Vilken lycka! Då kanske vi till och med kan bo hemma hos Bs föräldrar medan de bygger om här hemma.

Jag är jätteglad :) Vi kommer få en hyreshöjning på runt 800-900:- om vi bygger om kök, klinkers till hallen, ekparkett till sovrummet samt en helt ny säkerhetsdörr (värd runt 14 000:-). Det kallar jag lyckad deal! Om allt går efter planerna så kommer de och mäter här hemma redan sista augusti.

Det kommer se ut som en helt ny lägenhet när allt är klart.
LYCKA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar