måndag 15 augusti 2011

Recension - IDUN MINERALS makeup

Nu har jag haft tid att prova sminket jag köpte för några veckor sedan.

IDUN är ett svenskt, relativt nytt, sminkmärke vars produkter består till 100 procent av högrenade mineraler som gör din hud jämn och fin och ger den en vacker lyster. IDUN MINERALS är utvecklad för att passa alla hudtyper, från fet till torr hy, och även för dig med mycket känslig hud.

Mineralpudret har både en lugnande och en läkande effekt på din hud och skyddar den dessutom mot skadlig UV-strålning som påskyndar hudens åldrande. Mineralpudret lägger sig som en tunn slöja över huden, utan att täppa till porerna, och låter den andas.

Nu till min recension 
Jag tycker att borsten jag köpte är toppenbra (5 av 5 möjliga), den är mjuk och känns riktig lyxig mot huden. Rekommenderas starkt! Dessvärre tycker jag att foundation och bronzer inte hade samma "wow-upplevelse". Min hud har dock blivit bättre och jag får inte lika mycket småfinnar som jag kunde få förr (ett extra plus för det). Foundation täckte inte så bra som jag hade hoppats, så man måste ta väldigt mycket och jobba med för att få ett täckande resultat. Bonzern var väldigt mörk (den ska passa för alla hudtyper), så den måste man istället ta väldigt lite av för att det inte ska se konstigt ut. Summa av kardemumma så tycker jag att dessa två får 3 av 5 möjliga då det är helt okej produkter för ett bra pris som man får en bättre, renare hud av.

+ för priset och att den gjort huden "friskare"
- för den klumpiga, otympliga burken sminket ligger i, samt att det inte täcker så bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar