tisdag 26 april 2011

Pillerill

Nyss hemkommen från husläkaren och apoteket. Sammanlagt tog det 100 år innan jag var klar med allt...

Jag, som oförtjänad pollenallergiker, måste köpa hur mycket piller som helst för att ens klara av att vistas ute på vår och sommarhalvåret :( Det är verkligen inte roligt. I vanliga fall brukar jag få en injektion bestående av starkt kortison, men denna gången ville läkaren inte ge mig det.

Han tyckte att det var en dum idé, då det är ett väldigt starkt preparat och om jag skulle bli sjuk så kan det resultera i att jag blir dubbelt så dålig! Inte värt att chansa, enligt honom. Jag som älskar den där förbaskade sprutan blev lite smått chockad då ingen har berättat bieffekterna för mig tidigare.

Så nu sitter jag här, flera hundralappar fattigare med en hel drös av tabletter. Jag hoppas innerligt att dessa kommer att hjälpa mig under sommaren och att jag slipper bli så trött som jag blivit av tidigare medicinering.

Om detta inte skulle hjälpa sa Farbror Doktorn att jag kunde komma tillbaka och få sprutan. Annars fanns det tydligen något slags vaccin som man kunde påbörja mot pollen. Kanske lika bra att vaccinera sig till nästa år?

Nog snackat om min pollenallergi och pillerillknaprande.

Nu - Äta lunch och plugga inför matteprovet jag har i morgon (kommer troligen gå skit då jag inte pluggat så mycket)
Sen - Jobba kväll

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar